יום שני, 6 בינואר 2014

גם בבית המשפט אפשר לשמור על האיזון


מזה זמן שאני מנסה לעזור ללקוחות שמגיעים אלי בענייני גירושין, לפתור את המחלוקות ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט.
הגישה שלי אומרת, שככל שאתה מנסה למצוא טיעונים שכלתניים לצדקתך ולטעותו ואשמתו של האחר, ככה הסיכוי למצוא נקודת איזון קטן והפערים בין הצדדים גדלים ואיתם הפוטנציאל למלחמה.
את הגישה הזו קל יותר ליישם בגישור מאשר בתיקים המתנהלים בבית המשפט כי בגדול, מי שבחר בגישור כבר הצהיר שהוא מעדיף את הגישה הזו ומי שבחר בהתדיינות בבית המשפט, או שלא מכיר דרך אחרת לעשות את זה או שנגרר לשם, אבל התודעה היא תודעת מלחמה בד"כ.
הלקוחות שלי יודעים שכשאני מייצגת בבית המשפט, אני מקפידה לשמור על הגישה הזו. גם טיעון בפני שופט יכול להיות במגמה של צמצום פערים ובחתירה למציאת נקודת האיזון. העובדה שאתה שומר על זכויותיך, לא חייבת להפוך למלחמה עם הצד השני.
לאחרונה החלטתי שהגיע הזמן להפסיק לעשות לעצמי עבודה קלה ולשכנע את המשוכנעים (אלה שבחרו בגישור) ואם יש לי אג'נדה שאני מאמינה שחשוב לקדם, אז צריך להביא אותה אל הליבה - לתוך כותלי בית המשפט!
גם אם הצד השני לא מכיר דרך אחרת, אני מכירה ויודעת איך עושים את זה. איך להשמיע קול ברור ונקי, בלי להיכנס למערבולות שהליך כזה מאיים לשאוב אליהן.
אני עושה את זה כבר מספיק שנים כדי לדעת שזה עובד ויש לי לקוחות רבים שיעידו על כך.
אז הפיצו את הבשורה – מי שצריך להיכנס בשעריו של בית המשפט בענייני גירושין, אבל רוצה לעשות את זה בלי לצאת מאיזון – מוזמן!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה