יום חמישי, 10 בינואר 2013

מתגרשים בקיבוץ המתחדש? | מגשר נכון הוא העצה החינמית השבועית שלי אליכם

אם אתם חברי קיבוץ מתחדש ואתם מתגרשים, העצה הטובה ביותר שאוכל לתת לכם היא ללכת למגשר, אבל למגשר הנכון.

למה מגשר טוב, שיביא אותכם להסכמות, עדיף על הליכים בבית המשפט, כולם יודעים: זה מונע מלחמות מיותרות, ההסכם בר סיכוי טוב יותר לקיום בשנים שיבואו וזה חסכוני יותר בזמן ובכסף. אבל עבורכם - המתגרשים בקיבוץ המתחדש - מגשר הוא לא עדיף, הוא הכרחי!

בתי המשפט לענייני משפחה אינם מכירים לעומק את הליכי ההפרטה והשיוך בקיבוצים וודאי שאינם יכולים ללמוד לעומק את התקנונים וההחלטות של הקיבוץ הספציפי שבמקרה שלפניהם.
מגשר נכון עבורכם הוא זה שבנוסף להבנה עמוקה וניסיון בתחום הגישור במשפחה, יש לו הכרות מעמיקה עם תהליכי ההפרטה והשיוך והוא מכיר את השלכותיהם על דיני המשפחה. כמובן שעליו ללמוד, עם כניסתכם לתהליך הגישור, את ההחלטות הפנימיות של קיבוצכם, המשפיעות על המציאות המשפטית שלכם.

מגשר כזה, יכול להביא בפניכם אפשרויות יצירתיות לפתרון של כל מחלוקת, תוך שילוב של דרישות חוקי הגירושין עם חוקי האגודות השיתופיות והתקנונים של קיבוצכם.

היו לי לקוחות, שניהם חברי קיבוץ מתחדש, 3 ילדים קטינים ובית בקיבוץ.
לימוד מעמיק של ההחלטות הפנימיות בקיבוצם, כולל פגישה עם מזכיר הקיבוץ ועם עורך הדין שעסק במודל ההפרטה של הקיבוץ, הביא לכך שיצרנו מנגנון תשלום מזונות הנשען על הגדרות רשת הביטחון בקיבוץ, דבר שהוריד את העומס מכתפי האב באופן משמעותי. כמו כן חילקנו ביניהם את הרכוש המשותף באופן שאיפשר לאחד הצדדים לקבל את הבית בו גרה המשפחה ולשני לקבל, כנגד זכויות לתשלומי איזון, בית חלופי בקיבוץ שישוייך לו.
מובן שהקיבוץ היה שותף ליצירת ההסכמות, ככל שנגעו לו ואף חתם על ההסכם כערובה לקיום הבטחותיו.


אז אם אתם עושים את הצעד בכיוון הנכון והולכים לגישור, לכו עד הסוף ובחרו גם מגשר נכון!


אני תמיד לרשותכם,

נטע 


נטע כהן שדמי, עורכת דין, בוררת ומגשרת
נייד: 050-7419817
http://www.facebook.com/netashadmil

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה